Skip to main content
Jurnal »

L&D în 2025: Tendințele cheie de urmărit pentru anul în curs

13 februarie 2025
scris de:

În tendințe L&D din 2025 se evidențiază importanța adaptabilității, personalizării și învățării continue. Îmbrățișând aceste tendințe, organizațiile pot nu doar să îmbunătățească abilitățile și implicarea angajaților, ci și să își asigure un avantaj competitiv într-un peisaj de business din ce în ce mai complex.

Ca la fiecare început de an articolele despre trendurile în L&D captivează și dau de gândit furnizorilor de training, legat de strategia de abordat în anul ce vine. Se pare că anul 2025 aduce mai puține noutăți, iar cele care apar pe afiș sunt schimbări de finețe:

  • Se preconizează trecerea de la Analiza de Nevoi (needs assessment) la Analizele de Abilități (Skills Assessment) – un soi de analiză de competențe poate mai puțin complexă decât cea clasică – și un design de training cu focus pe abilitățile de dezvoltat;
  • De asemenea trainingul va trece la a fi un serviciu centrat pe abilități (skills centric training) iar în acest caz organizațiile vor fi nevoite să transparentizeze breșa (gap-ul) de abilități interne;
  • Mult training on the job și, ca alternativă pentru furnizorii de training, așa numitele traininguri mixte (ATU are în portofoliu Mix Training-ul) care implică pe lângă trainer, și un SME din compania client. Acesta aduce experiențe de învățare din organizație și răspunde la întrebările specifice ale participanților;
  • Pentru că inteligența artificială este din ce în ce mai mult prezentă în viața noastră, multe dintre joburi se schimbă și se pare că nevoia de reskilling este foarte mare (World Economic Forum susține că undeva la peste 50% dintre angajați vor avea nevoie de reskilling în 2025);
  • Se cere mai multă învățare flexibilă, atât în ceea ce privește numărul de ore de învățare cât și în ceea ce privește modul de abordare a procesului de învățare. Furnizorii și specialiștii L&D sunt în situația de a fi creativi în a combina workshopurile cu sesiunile de team coaching, cu coachingul individual și cu sesiunile de mentorat;
  • În atenția organizațiilor se pare că vor fi câteva subiecte care devin critice, la fel ca și expertiza tehnică. Și aici se vorbește despre Inteligența Emoțională, Gândirea Critică și Comunicarea Eficientă;
  • Liderii vor fi în focusul departamentelor de L&D și în acest an, cu deosebirea că se cere din ce în ce mai mult ca aceste programe să fie adaptate la contextual organizațional.

Într-un an cu multă nesiguranță, și asta nu doar în România, se pare că totuși învățarea și procesele de dezvoltare își mențin un loc important în organizații.

Referințe:

  1. MyCareerPath.com – The Reality of 2025: Why Skills Gaps Will Matter More Than Ever, December 10, 2024
  2. World Economic Forum – The future of jobs report 2025
  3. Ken Taylor and Michelle Eggleston Schwartz – Trends 2025: Fostering Growth, Resilience and Adaptability, Training Industry, November 13, 2024

Recomandă și altora