Skip to main content
Jurnal »

Despre presiune și suport în situații de criză

16 martie 2022
scris de:
Presiune-Suport-Fibonacci

În perioade de criză, dacă presiunea (provocările) vine de dinafară (de la organizație, lideri, client sau mediu), oamenii se coalizează și se unesc. Dacă presiunea vine prea tare din interior (de la lideri sau de la membrii echipei), oamenii se dezbină.

În februarie 2021, McKinsey Group a publicat un studiu legat de siguranța psihologică. Autorii susțin că siguranța psihologică presupune două aspecte majore: suport/consultare pe de o parte și provocare, pe de altă parte.

Liderii au astfel, dublu rol în siguranța psihologică a echipei. Să ofere suport atunci când presiunea este prea mare (de dinăuntru sau de dinafară) și să provoace echipa atunci când presiunea este foarte mică. Rezultatele arată că 26% din liderii intervievați reușesc să jongleze cu ambele variabile.

Una dintre autoarele de la McKinsey Group scrie despre siguranța psihologică faptul că nu înseamnă a nu avea conversații dure/grele. Siguranța psihologică este cea care ne permite să avem conversații dure/grele. (Amy Edmondson)


1. Aron De Smet & Co (2021) – Psychological safety and the critical role of leadership development, McKinsey & Company.

Recomandă și altora