Jurnal »

[Antivirale Socionomice] Viral 2020

14 ianuarie 2021
scris de:

Fiind ființe inconștiente și emoționale, tendințele sociale și financiare evoluează natural, în afara ariei noastre de control. La finalul lui 2020, percepția comună a fost aceea că pandemia a apărut de nicăieri. Oamenii au devenit anxioși, speriați și abia ulterior, economia și piețele financiare au început să sufere. De îndată ce vaccinul va intra în rol, ne vom afla la începutul unei întregi decade de euforie financiară.

Este un proces pe care pur și simplu nu îl înțelegem, sau, înțelegem tocmai invers! Mai întâi apare anxietatea, apoi tendințele financiare și abia la final, pandemia.

Pe parcursul unei perioade, colectiv, inconștient și cel mai important, natural, oamenii au devenit anxioși, depresivi, sau chiar furioși. Starea negativă a fost preluată imediat pe piețele financiare, deoarece impulsul de a cumpăra active financiare este aproape instantaneu. În același timp, stresul susținut a condus la o diminuare a imunității de grup generând pandemia. Doar că pandemia este cu mult mai lentă în evoluția ei, decât trendurile financiare sau sociale.

Vă aduc aminte că variabila ascunsă în spatele a tot ce are loc în societate este starea emoțională. De ce ascunsă? Deoarece credem că suntem raționali și nu realizăm faptul că emoțiile ne guvernează.

Despre proiect


Socionomia, un domeniu interdisciplinar, aduce în discuție starea de spirit socială care influențează piețele de capital și impulsul de cumpărare/vânzare din piață, cu repercusiuni asupra macro- și micro-economiei. Antivirale Socionomice este un proiect prin care ne propunem să înțelegem și să ne conectăm cu aria financiară a unui business, dar și cu posibilitățile de a face prognoze folosind alte criterii decât cele financiare. 

Radu MĂRINCEAN, socionomist și director financiar ATU Consulting, ne va introduce în lumea socionomiei pe parcursul mai multor săptămâni, explicându-ne câteva concepte de bază, arătându-ne evoluția piețelor de capital în paralel cu evenimente sociale majore din lume și oferindu-ne câte un „antiviral” sau o predicție a săptămânii. 

Dincolo de rolul educativ, acest proiect își propune și să ne stimuleze creativitatea, într-un domeniu care pare dificil de înțeles și amprentat de mult realism.

Recomandă și altora

Newsletter

website meșterit cu de omnivision.ro