Skip to main content
Jurnal »

[Antivirale Socionomice] Stare de vacanță – Mania mâncării versus Mania fitness

21 august 2020
scris de:

Ce sunt trendurile și cine sau ce determină apariția acestora? Trendurile sociale apar atunci când la nivel colectiv, ajungem să ne îndrăgostim sau să urâm un lucru. Ele se formează din interacțiunea noastră socială și se răspândesc asemenea unui virus – prin contagiune.

Cauza principală a existenței acestor trenduri o constituie starea de spirit socială: inconștientă și greu de perceput. Suntem obișnuiți să credem că „influencerii” sau „trend-setter-ii” creează trenduri în mod intenționat sau rațional. Fără a-i considera lipsiți de rațiune sau de talent, „influencerii” trebuie mai degrabă priviți ca inteligenți emoțional și foarte sensibili la schimbările de trend. Aspect ce le permite să perceapă aceste fluctuații foarte devreme.

Mania mâncării versus Mania fitness

Mania mâncării și Mania fitness-ului, două tendințe aparent divergente, apar de regulă în același moment istoric. Cum se întâmplă acest lucru? Ce legătură există între starea emoțională optimistă și pofta de mâncare? Mai mult, cum detemină emoțiile pozitive comportamentul nostru, de la confort la activi din punct de vedere fizic?

Cel mai logic răspuns la toate aceste întrebări îl are Socionomia. Vă invităm să îl aflați, urmărind al patrulea video din seria Antivirale Socionomice cu Radu MĂRINCEAN – o perspectivă altfel asupra economiei și stării de spirit sociale. Vizionare plăcută!


What are exactly trends and who or what determines their appearance? Social trends seem to appear when, at a collective level, we fall in love or hate a thing. They are shaped after our social interaction and they are spreading just like a virus – through contagion.

The main reason for the existence of these trends is social mood. Because these are formed in our unconscious mind and therefore cannot be perceived, we are used to believe that influencers or trendsetters are intentionally and rationally creating trends. Without considering them irrational or untalented, influencers should be seen as emotional intelligent individuals. Very sensitive regarding the changes that trends are going through, reasons that tell us that they are able to perceive these shifts on an early stage.

Food Mania versus Fitness Mania

Two tendencies apparently divergent, Food Mania and Fitness Mania, are emerging in the same historical moment. How does this happen? What seems to be the connection between an optimistic emotional state and food appetite? Furthermore, how does our behavior is influenced by our positive emotions, going from being a comfortable individual to an active one from a physical point of view? 

The most logical response comes from the Socionomic perspective. We invite you to find out more by watching the fourth video in the series Socio – economic antivirals with Radu MĂRINCEAN – a different perspective on economy and social mood. Enjoy! 

Despre proiect


Socionomia, un domeniu interdisciplinar, aduce în discuție starea de spirit socială care influențează piețele de capital și impulsul de cumpărare/vânzare din piață, cu repercusiuni asupra macro- și micro-economiei. Antivirale Socionomice este un proiect prin care ne propunem să înțelegem și să ne conectăm cu aria financiară a unui business, dar și cu posibilitățile de a face prognoze folosind alte criterii decât cele financiare. 

Radu MĂRINCEAN, socionomist și director financiar ATU Consulting, ne va introduce în lumea socionomiei pe parcursul mai multor săptămâni, explicându-ne câteva concepte de bază, arătându-ne evoluția piețelor de capital în paralel cu evenimente sociale majore din lume și oferindu-ne câte un „antiviral” sau o predicție a săptămânii. 

Dincolo de rolul educativ, acest proiect își propune și să ne stimuleze creativitatea, într-un domeniu care pare dificil de înțeles și amprentat de mult realism.

Recomandă și altora