Jurnal »

Learning and Development crafting – întâlnirea #2

18 februarie 2021
scris de:

La cea de-a doua întâlnire L&D crafting de anul acesta l-am avut ca invitat pe colegul nostru, Radu MĂRINCEAN. Cu jovialitate și hotărâre, Radu ne-a învățat cum să gândim ca un socionomist. Mai exact, ne-a ajutat să ne dezvățăm de gândirea aparent logică și să gândim fix pe dos!

Având o experiență de peste 20 de ani în socionomie, Radu ne-a introdus în lumea finanțelor, dar pe calea emoțiilor. Deși aparent sunt două domenii complet diferite, ele sunt strâns legate și se influențează reciproc. Este o conexiune nu așa cum am fi tentați să credem, de unde și conceptul de gândire fix pe dos!

Radu ne-a antrenat într-un exercițiu distractiv (dar foarte serios) de inversare a relației cauză-efect a fenomenelor sociale, din care am reținut că:

1. Emoția contează!  Fiecare eveniment și comportament social este influențat de felul în care ne simțim la nivel colectiv, de starea noastră emoțională colectivă. Mecanismul oricărui eveniment este cel al impulsului inconștient (și mai ales al impulsului de turmă). Adică atunci când nu știu ce să facă, oamenii se comportă ca și cum ceilalți ar ști. Starea noastră de spirit fluctuează natural și tot ea este cea care influențează piața de capital.

2. Piața de capital. Piața financiară este cea mai pură manifestare a spiritului de turmă irațional. Ne oferă date în timp real, voluminoase și foarte bine documentate, despre toate tranzacțiile financiare și este instrumentul perfect de măsurare a emoției colective.

Așadar, dacă putem măsura în timp real emoția și dacă dispoziția noastră precedă toate evenimentele sociale, rezultă că am putea oarecum prezice comportamentul social uman doar privind la piața de capital.

Întâlnirea fost una plină de veselie, dar cu siguranță ne-a dat de gândit și pe față și pe dos!


Radu MĂRINCEAN (socionomist și director financiar ATU Consulting) realizează Antiviralele Socionomice. Amintim că acesta este un proiect prin care ne propunem să înțelegem și să ne conectăm cu aria financiară a unui business, dar și cu posibilitățile de a face prognoze folosind alte criterii decât cele financiare.


Prezentările au avut loc în cadrul proiectului L&D crafting. Scopul acesta este de a dezvolta comunitatea specialiștilor în L&D din Cluj (și nu numai).

Recomandă și altora

Newsletter

website meșterit cu de omnivision.ro