Jurnal »

Cum a fost la Learning Network Festival 2020

23 noiembrie 2020
scris de:

După 4 ani în care evenimentul de L&D organizat de Learning Network s-a desfășurat la București și la Cluj, anul 2020 ne aduce împreună, oameni de HR și de L&D, în online, îndepărtând distanțele și favorizând împărtășirea de experiențe între colegi, atât din țară cât și din străinătate.

Au fost 2 zile de prezentări, webateliere și webinarii. Pe 18 noiembrie, la workshopul Fine tunning in training delivery, am avut plăcerea să lucrez cu 20 de colegi atât din România, cât și din străinătate. Tema a pornit de la un articol publicat în British Journal for Educational Technology în 2014 de Khe Foon Hew – Promoting engagement in online courses: What strategies can we learn from three highly rated MOOCS.

Articolul publicat ulterior pe ResearchGate a avut 500 downloadări în 2014 – 2019 și peste 20.000 în 2020. Interesul pentru trainingul online este explicabil pentru perioada prin care trecem. Ce subliniază autorul este că strategiile cele mai bune pentru implicarea participanților în trainingul virtual sunt:

1. Orientare spre problemă și expunere la problemă a participanților. Una dintre greșelile majore ale trainerilor este organizarea intervențiilor de învățare cu focus pe conținut. Mai ales în mediul online (dar și la sală), participanții apreciază și se implică atunci când trainingul se adresează unei probleme reale, cu care se confruntă frecvent și îi ghidează în a găsi soluții la aceasta.

2. Accesibilitatea trainerului și pasiunea cu care expune. Se pare că, mai mult ca la sală, a avea acces la numărul de telefon și la e-mailul trainerului, a putea întrerupe și a pune întrebări, a avea sesiuni unu-la-unu cu trainerul, sunt câteva elemente care cresc implicarea în training.

3. Învățarea activă. Abordarea ținând cont de toate stilurile de învățare, în varianta de double-loop, atrage și menține atenția participanților. Când vorbim de stiluri de învățare, ne referim la teoria lui Kolb iar tehnica double-loop presupune, așa cum se vede mai jos, pornirea și închiderea trainingului cu același tip de intervenție:

4. Interacțiune între participanți. Când accesul la sală este redus (sau chiar inexistent), interacțiunea între participanți este esențială pentru succesul unui training. Proiecte de lucru pre- sau post-training în online, la alegerea participanților și folosirea tehnologiei (break-out rooms, Jamboard, Miro) sunt doar câteva dintre ideile de creștere a interacțiunii.

5. Resurse utile. Accesul la informații utile și de calitate este ultimul punct din strategiile de engagement, dar nu mai puțin important decât celelalte. Cărți, articole, video-uri oferite pre- și post-training, mențin implicarea și fixează cunoștințele și abilitățile dezvoltate în training.

La începutul webatelierului am pus împreună câteva idei despre ce anume ne-a făcut să rămânem implicați în trainingurile online la care am participat. Puteți vedea cum strategiile descrise mai sus se regăsesc și în experiența participanților la Learning Network Festival 2020.


Bibliografie:

Khe Foon Hew (2014) – Promoting engagement in online courses: What strategies can we learn from three highly rated MOOCS, British Journal for Educational Technology

Photo credit: Unsplash

Recomandă și altora

Newsletter

website meșterit cu de omnivision.ro