Skip to main content
Jurnal »

Learning and Development crafting – întâlnirea #13

4 decembrie 2020
scris de:

Întâlnirea lunii noiembrie a fost despre Employer Branding și despre relația ideală dintre HR și Marketing în acest context. Alături de invitata acestei sesiuni, Andra HANȚĂ, și de o parte a comunității L&D crafting, am explorat aceste concepte într-un mod structurat și interactiv.

În prima parte, ne-a îndreptat atenția asupra noțiunii de brand și, inspirați de Aneta Bogdan (Brandient), am ales să privim brandul din trei perspective:

  • RELAȚIONARE
    Brandul înseamnă dezvoltarea unei relații pe termen lung între produs și consumator, între furnizor și client, între companie și angajator.
  • VALOARE
    Brandul devine o resursă a companiei – ajută vânzările, influențează marketingul, ghidează toate acțiunile de comunicare etc.
  • REPUTAȚIE
    Brandul reflectă modul în care o companie este percepută în piață, totalitatea părerilor – favorabile sau nefavorabile – împărtășite.

Employer Brandingul este despre a transmite (direct sau indirect), într-un mod coerent și constant care sunt avantajele companiei și de ce aceasta e un loc în care să-ți dorești să lucrezi.

Una dintre ideile centrale ale întâlnirii a fost încurajarea colaborării dintre HR și Marketing în vederea creării, promovării și consolidării unui brand de angajator puternic.

Marketingul reprezintă efortul continuu, conștient și, de preferat, coerent de a obține relaționări profitabile cu publicul vizat.

În acest sens, am analizat mixul de marketing (din perspectiva celor 7P) și am identificat elemente specifice care pot fi folosite și valorificate în strategia de employer branding:

1. Product (Produsul) – ce anume promovăm (sau „vindem”): compania, cultura organizațională, echipa, joburile disponibile etc.;
2. Price (Prețul) – care e moneda de schimb: salariul, recompensele, bonusurile, beneficiile;
3. Placement (Plasarea) – unde și cum este prezentă compania: canale de comunicare & distribuție;
4. Promotion (Promovarea) – care sunt modalitățile prin care mesajele ajung la publicul vizat (publicitate, evenimente, vânzări, PR etc.);
5. Physical evidences (Probe) – care sunt condițiile și facilități oferite;
6. Processes (Procesele) – cum se întâmplă lucrurile (proceduri, evaluări, metodologii de lucru etc.);
7. People (Oamenii) – toate persoanele implicate: managementul, angajații, prospecții, stakeholerii etc.

La acestea, Andra HANȚĂ a adăugat și un al optulea element: Purpose (Scopul). Indiferent că vorbim despre branding, despre marketing, despre employer branding sau despre business – în general, scopul e cel care oferă o direcție, un sens și creează cadrul pentru conexiuni și posibilități. Iar pentru a avea în focus scopul și pentru a putea alinia la acesta toate acțiunile pe care ni le propunem, e nevoie de o gândire integrată susținută constant, într-un mod coerent și agil.

În final, ne-am lăsat inspirați de mai multe exemple și studii de caz.


Prezentarea a avut loc în cadrul proiectului L&D crafting. Scopul acestuia este de a dezvolta comunitatea specialiștilor în L&D din Cluj (și nu numai).

Recomandă și altora