
Comunicarea eficientă începe cu ascultarea activă
„Comunicarea este procesul prin care facem schimb de informații, idei și emoții. Este esența interacțiunilor umane și stă la baza tututor relațiilor între oameni, a tranzacțiilor în afaceri și chiar a societății.” Unele dintre calitățile de care avem nevoie pentru a comunica eficient sunt: răbdarea, atenția și empatia – așa că te provocăm să-ți stimulezi abilitățile de comunicare cu cei din jurul tău.
În acest sens, iată câteva recomandări:
- Fii atent/ă – Când porți o conversație cu un prieten sau cu un membru al familiei, reduce cât mai mult posibilitatea de a-ți fi distrasă atenția. Închide televizorul sau ușa biroului ori alege un restaurant liniștit. Privește-ți interlocutorul în ochi și fii atent/ă la limbajul non-verbal al acestuia.
- Evită întreruperile sau tendința de a termina propozițiile altora – Oprește-te un moment. Respiră adânc. Înainte de a interveni, întreabă-ți interlocutorul dacă a spus tot ce avea de spus. Nu orice moment de tăcere e nevoie să fie umplut.
Inspirație: Suzanne LeVert, Dr. Gary McClain (2006). Cum să scăpaţi de obiceiurile proaste, Ed. Curtea Veche (pp. 200-201)
La final de săptămână, venim cu o idee de exercițiu, joc sau activitate prin care te încurajăm să-ți acorzi câteva minute de relaxare, care să te ajute să descoperi lucruri noi despre tine, despre pasiunile tale sau despre ceea ce se află în jurul tău!
Accepți provocarea?