Jurnal » Evenimente
Learning and Development crafting – întâlnirea #3
scris de: Simona DAMIAN

La cea de-a treia întâlnire a comunității noastre L&D Crafting din acest an, am avut ca invitați specialiști în L&D care ne-au împărtășit din experiența lor în procesul de merging. Sesiunea a fost coordonată de Gabriela HUM, iar invitatele noastre, Laura SLAVCOVICI, Alexandra LAVRIC, Ramona POP, Mihaela CRIȘAN și Carmina STEJAR au adus în discuție aspecte esențiale ale proceselor de achiziție și merging, în special din perspectiva impactului asupra angajaților.
Într-o perioadă în care lumea trece prin schimbări multe și foarte rapide, procesele de achiziție sau merging devin din ce în ce mai frecvente. Cu toate acestea, nicicare dintre ele nu este o experiență ușoară pentru cei implicați. De asemenea, este un proces de lungă durată, fiind nevoie de aproximativ 2-3 ani pentru ca fuziunea să poată fi considerată încheiată.
În urma experiențelor împărtășite, iată care sunt cele mai importante lecții de care ar fi bine să ținem cont într-un proces de merging:
- De identificat elementele care au impact asupra oamenilor, ce contează cel mai mult pentru ei, astfel încât, schimbările aduse de fuziune să nu-i determine să plece din companie.
- Comunicare clară, transparentă, empatică. Transparența este esențială pentru ca angajații să știe la ce să se aștepte, care sunt etapele acestui proces, ce implicații sunt pentru ei și mai ales, ce schimbări vor avea loc. Adesea, astfel de decizii se iau în companii la nivel înalt, iar angajații de multe ori nu sunt suficient informați.
- Atenție la pierderea identității, respectiv la creare unei noi identități. Fie că vorbim despre brand, valori, sau management, oamenii se identifică cu anumite caracteristici ale companiei. E important pentru ei să știe ce rămâne la fel și ce se schimbă.
- Echipa de L&D e nevoie să-și adapteze training-urile de softskills și de proces la noua situație în care se află compania, ținând cont de un context foarte complex: multilingvism, multiculturalism, valori diferite, legislație diferită.
- Să existe deschidere față de frustrările care apar în rândul angajaților odată cu integrarea, precum și oportunități de a le discuta.
- Mai multă implicare în procesele de engagement. De urmărit cu atenție în ce măsură devin sau rămân oamenii implicați pe tot parcursul procesului de merging și după.
- Echipa de L&D să fie prima care își extinde orizontul și adoptă o gândire globală. Perspectiva de ansamblu ușurează întregul proces de merging.
Prezentările au avut loc în cadrul proiectului L&D crafting. Scopul acestuia este de a dezvolta comunitatea specialiștilor în L&D din Cluj (și nu numai).