Scoateți o foaie de hârtie…

.

de Simona DAMIAN, trainer ATU Consulting

Desenul înseamnă punerea unei linii în jurul unei idei.

Henri Matisse

... și un pumn de creioane colorate. Nu vă dăm un test, ci vrem să vă oferim o ocazie de a vă colora viața. La ATU, toate lunile sunt frumoase. Dar luna martie este dedicată în mod special frumosului, astfel că aș vrea să vă împărtășesc cum văd eu frumosul în formare și nu numai.

O să încep cu o poveste: Era acum doi ani și aveam primul meu demo ca formator. Eu panicată, cursanții la fel de panicați. Am început stângaci cu aspectele administrative, durata cursului și ce vom parcurge în acea oră. Cu toții eram puțin (mai mult!) crispați. Ca să ne cunoaștem mai bine, i-am rugat pe cursanți să își scrie numele pe un ecuson și să deseneze alături un simbol care îi reprezintă. Cadre universitare, manageri și asistent-manageri, cursanții mei erau obișnuiți – sau chiar sătui de scris. Cu creioanele colorate însă, probabil nu se mai întâlniseră din clasa a IV-a. S-a auzit un oftat adânc și pe voci, iar sprâncenele s-au ridicat perplexe în fața foii albe. Au încercat să mă deturneze: Să desenez? Dar eu nu știu să desenez ! Asta am auzit ulterior la fiecare curs la care am propus desenul (fiecare!). Însă dacă le dai un pic de timp și creioane, oamenii, de orice vârstă și profesie, nu se vor mai putea opri din desenat. Atmosfera devine similară cu cea dintr-o grădiniță înaintea venirii lui Moș Crăciun: caldă, veselă, plină de entuziasm (de fiecare dată!). Sunt multe căi de a destinde cursanții, dar aceasta mi se pare una dintre cele mai frumoase și mai autentice. Iar fără entuziasm și deschidere, cu greu reușești să înveți ceva.

Călătoria ta a început?

.

de Diana BERINDEI, trainer ATU Consulting

O călătorie de o mie de mile începe cu primul pas...

Proverb chinezesc

Probabil că și tu ai trăit acel sentiment al nesiguranței în fața necunoscutului, atunci când ai primit titlul de absolvent și licențiat al vreunei facultăți. Ce urma să te aștepte atât de înfricoșător? Nimic. Și, totuși... întreaga ta viața. „Ce urmează să faci? Cum anume să faci? Ce vrei cu adevărat?" - iată câteva întrebări care poate ți-au trecut și ție cândva prin minte. Partea frumoasă a acestei situații este că, într – adevăr, ceea ce te așteaptă este o călătorie cu o destinație pe care o poți alege. Răspunsurile la întrebările tale le vei afla în această călătorie.

Pentru că luna februarie a fost declarată de către ATU Consulting luna Inițiativei și pentru că orice călătorie presupune să ai inițiativă, am considerat potrivit să vă prezentăm câțiva pași care te pot ghida în demararea și împlinirea proiectelor personale sau profesionale.

Haideți să avem mai mult curaj!

.

de Nicoleta BANO, director vânzări ATU Consulting

După ce am vizionat filmul „The Help" (regizat de Tate Taylor, 2011), o dramă americană adaptată după romanul având același nume al autoarei Kathryn Stockett, mi-a atras atenția caracterul personajului Abilene care a avut curajul de a împărtăși modul în care erau cu adevărat tratate servitoarele de culoare.

Mi-a amintit de importanța unui astfel de mod de a gândi și în lumea afacerilor. Cât de util ar fi dacă ne-am înălța deasupra sentimentelor de teamă și nesiguranță și am discuta situațiile dificile cu echipele proprii, am lua decizii împreună și am împărtăși adevărul! Dar, din pacate, majoritatea preferăm siguranța status-quo-ului în locul curajului. 

Acționează din toată inima!

.

de Gabriela HUM, director executiv ATU Consulting

Apar pe piață din ce în ce mai multe profesii liberale și mai multe startup-uri. Trendul este încurajator! Întâlnesc colegi psihologi care își încep activitatea independentă și îmi amintesc cu drag de primii ani de ATU, cum am pornit la drum cu o idee și mult entuziasm. Nu aveam habar ce înseamnă business-ul sau antreprenoriat-ul, cât despre competențe de management... nici vorbă! Nu veneam cu o idee inovativă, training-uri „pe bune" (nu cursuri de reciclare) se faceau deja de câțiva ani. Nici de capital prea mult nu dispuneam, și nici de surse de finanțare.

Pe drum, am aflat că entuziasmul nostru a însemnat, de fapt, curaj!Curajul înțeles nu ca vitejie, ci în termeni de a acționa din toată inima (Brene Brown, The gift of imperfection): de a crede cu tot sufletul în propria idee, de a face lucruri care te caracterizează și care îți plac, de a te lăsa văzut așa cum ești, cu vulnerabilitățile și imperfecțiunile proprii. Acesta a fost curajul de început.

„A munci înseamnă a relaționa”

.

de Diana BERINDEI, trainer ATU Consulting

To work is to relate.

Flum (2001)

A existat o perioadă în care se credea că oamenii sunt ființe raționale, logice care acționează în permanență în propriul interes. Dacă ar fi fost așa, relațiile de la locul de muncă ar fi fost puțin importante și sarcinile specifice activității pe care o desfășurăm s-ar fi realizat cu un minim de efort și interferențe.

De ce ne-am întoarce atenția asupra relațiilor dintre noi? Pentru că vrem, nu vrem, suntem ființe sociale. O nevoie importantă umană este cea de afiliere. Ne definim și redefinim pe noi în baza relațiilor pe care le avem, chiar și cele de la locul de muncă. Într-un studiu dedicat investigării importanței relațiilor de la locul de munca și performanța angajațiilor, Shaw și Clarkson (1992) arată cum diverse tipuri de relații pot influența performața. De exemplu, relația – alianță îi ajută pe angajați să formeze o echipă eficientă într-un climat plăcut. Pe de altă parte, relația de dezvoltare, în care unul dintre angajați este discipol și celălalt este mentor poate ajuta la dezvoltarea profesională a primului. Autoarele prezintă, de asemenea, și relația de tip personal – cea a relațiilor de prietenie, intime și relația, așa-zis, neterminată. Ultimul tip de relație se referă la acele comportamente pe care uneori le avem ca rezultat al învățării din relațiile anterioare. Tipul acesta de relație tinde să ne pună în dificultate nu doar la locul de muncă.

Argumentele cu care vrem să ne atragem clienţii

.

de Radu VASILIU, trainer ATU Consulting

Nu mai e un secret pentru nimeni: evoluţia economică defavorabilă din ultimii ani a produs ravagii în mai toate domeniile de activitate. Multe companii au înregistrat în această perioadă rezultate modeste şi mai multe au raportat pierderi. Se pot da însă şi exemple ale unor afaceri care traversează criza cu mult succes.

Sunt sigur că toţi cei interesaţi de acest subiect şi-au pus măcar o dată până acum întrebarea „Oare ce element a facut diferenţa între învingători şi ceilalţi?” şi fiecare şi-a format deja cel puţin o părere, dacă nu cumva şi o teorie care să-i susţină răspunsul. După unii, decisivă a fost situaţia în care se găsea fiecare firmă în momentul degradării situaţiei economice; alţii au ajuns la concluzia că norocul a fost elementul hotărâtor. Opiniile celor mai mulţi înclină spre a indica strategia de piaţă ca fiind factorul care a înclinat balanţa.

Despre oameni și performanțele lor împreună

.

de Radu SILAGHI, trainer ATU Consulting

Îmi poți lua fabricile, îmi poți arde clădirile, dar
lasă-mi oamenii și voi construi totul din nou.

Henry Ford

TEAM BUILDING-ul - oare despre ce vorbim?

Activăm zi de zi într-un mediu din ce în ce mai competitiv. Un mediu în care, parcă mai mult ca niciodată, se pune accentul pe motivarea angajaților. Organizațiilor li se cere să ofere medii de lucru tot mai armonioase pentru membrii echipei, medii în care noțiuni precum echipă eficientă, leadership, performanță, eficiență ajung să se constituie în factori de diferențiere pentru organizațiile de succes.

Din ce în ce mai multe companii fac apel la programe de Team Building, fiind conștiente de faptul că avantajul competitiv pe piață înseamnă echipe eficiente și nu doar resurse financiare. Dar înainte de toate, ar fi important de găsit o definiție a noțiunii de Team Building. În acest sens, putem spune că termenul de Team Building face referire la o varietate de activități informale, derulate pe parcursul uneia sau mai multor zile, cu participarea unui număr mare de persoane din cadrul companiei, în locații diferite și având ca obiectiv principal dezvoltarea unor abilități specifice ale angajaților.

Despre Managementul de Proiect

.

de Radu COCEAN, trainer ATU Consulting

Comparativ cu alte traininguri, nevoia unui curs de formare în domeniul Managementului de proiect (Project Management – PM) este mai greu de conştientizat. Uneori, companiile pornesc de la presupunerea că utilitatea unui asemenea training apare doar în cazul în care organizaţia foloseşte în mod efectiv proiectele ca instrumente de schimbare. Aşa încât „pentru noi nu e relevant, pentru că nu facem proiecte” e un motiv des invocat de a amâna contractarea unui training de PM pentru un viitor indefinit.

Chiar şi atunci când organizaţiile elaborează şi implementează în mod curent proiecte, consideră că nu au suficient de mulţi angajaţi potenţial interesaţi de subiect – ceva de genul „noi am avea unul sau doi oameni, dar nu putem constitui un grup pentru care să merite să contractăm un asemenea serviciu”.

De ce este nevoie pentru a deveni un bun Formator?

.

de Sergiu TAMAȘ, trainer ATU Consulting

Formator, trainer sau orice altă denumire ne place. Bun psiholog? Actor? Profesor? Toate în același timp și poate ceva în plus, formatorul este un profesionist care poate influența modul în care adulții învață, modul în care gândesc și acționează în situații diverse. Este expertul căruia îi place să transmită ceea ce știe și altora și căruia îi place să faciliteze procesul de învățare al adulților.

Pentru a duce educația adulților la alte standarde și pentru a ne dezvolta creativitatea atunci când învățăm împreună cu ceilalți, avem nevoie de o oarecare investiție de timp – în acest caz o săptămână...pentru un profit pe viață. Profit care se poate măsura în autocunoaștere și dezvoltare personală, o nouă ocupație, o rețea de colaboratori și proiecte, competențe pentru educația adulților și, de ce nu, un venit decent.

Vă invităm cu drag să vă abonați la Newsletterul nostru! Cel mult de două ori pe lună vă vom trimite articole, resurse și informații utile pentru dezvoltarea personală și profesională.
Please wait