Din culisele managementului schimbării

.

de Paula OPREA, Trainer & Consultant

Cea de a doua seară petrecută la Cărtureşti în cadrul evenimentului Luni de poveste a fost dedicată managementului schimbării. Am vorbit despre caracteristicile şi curba schimbării, despre cum delimităm ceea ce este real în trăirile noastre de ceea ce este doar teamă şi/sau îndoială şi cum acţionăm în raport cu noi înşine şi cu alţii astfel încât să facem faţă cu brio schimbării.

Diagram - The Process of Transition - John Fisher

Pentru că „nimic din ceea ce facem nu poate schimba trecutul, dar tot ceea ce facem poate schimba viitorul” e important ca în momentul în care ne întâlnim cu o schimbare să ştim cum să o gestionăm şi să putem trece de la teama de schimbare, la acceptarea acesteia.

Următoarele rânduri sunt menite să vă introducă în culisele managementului schimbării şi, sperăm noi, să vă trezească interesul pentru această temă atât de actuală şi atent dezbătută de către omeni de ştiinţă, antreprenori şi consultanţi în management organizațional. De multe ori nu ne place felul în care se petrec lucrurile, dar considerăm că ştim cum să le controlăm tocmai pentru că ne-am obişnuit cu ele. E bine de ştiut însă că, şi atunci când apare o schimbare, creierul nostru se comportă previzibil, creând răspunsuri cu privire la informaţiile noi, nefăcând diferenţa între schimbările pozitive şi cele negative şi reacţionând multi-dimensional (cu emoţii, trări şi comportamente). Totuşi, schimbarea poate fi din anumite puncte de vedere imprevizibilă, pentru că nu ştim exact care va fi timpul de răspuns la schimbare şi nici intensitatea răspunsului.

Inteligența emoțională la (locul de) muncă

.

de Gabriela HUM, director executiv ATU Consulting

Vedem lumea așa cum ne simțim – așa am început prima seară de Luni de poveste ...la Cărturești, în 2 octombrie 2017. O seară în care am vorbit despre emoții și inteligența emoțională, ne-am îmbogățit vocabularul emoțional, am discutat despre strategii eficiente și mai puțin eficiente de gestionare a emoțiilor, am destrămat câteva mituri legate de ce înseamnă aceste strategii și ne-am uitat la care sunt caracteristicile unei organizații inteligente emoțional.

„Mi-am construit cariera în jurul noțiunii de învățare” - Mihai AȘCHILIAN

.

[Însemnări despre viață și învățare] 

Continuăm cu drag seria mini-interviurilor și ne bucurăm să învățăm câte un pic din diferite domenii de activitate și să înțelegem cum învață alții. De această dată, Dr. Mihai AȘCHILIAN ne răspunde întrebărilor legate de învățare din perspectiva unui chirurg plastician. Mihai este pasionat de chirurgia plastică și reconstructivă și, prin tot ceea ce face, se străduiește să redea pacienților săi încrederea în forțele proprii.

 

1. Cum ai descrie altora cu ce te ocupi și care e pe scurt povestea alegerii profesiei pe care o practici în prezent?

Mihai Aschilian 1

Mihai AȘCHILIAN: Sunt chirurg plastician sau omul care atunci când privește o persoană nu vede defecte fizice, ci doar foarte mult potențial, având șansa de a schimba fizicul oamenilor astfel încât acesta să se apropie mai mult de ceea ce își doresc. M-am specializat în chirurgie plastică și reparatorie în urma Rezidențiatului pe care l-am urmat în Franța. A fost o perioadă în care mi-am confirmat pasiunea pentru această latură a chirurgiei, dar în care am primit și confirmarea externă, din partea unora dintre cei mai buni specialiști din Europa, că am ceea ce e nevoie pentru a deveni un profesionist în domeniu: îndemânare, un simț estetic bine dezvoltat, capacitatea de a anticipa și multă atenție la detalii. Toate sunt vitale în chirurgia plastică.

Despre cum să ne trăim timpul cu sens

.

de Ioana MUREȘAN și Gabriela HUM

De câte ori nu auzim expresii de genul „nu am timp”, „nu știu când o să le fac pe toate” sau „nu mă încadrez până la termenul limită”? Le auzim la cei din jurul nostru sau conștientizăm că fiecare din noi ne-am confruntat cu situații în care am fost autorii acestui gen de expresii. Ne întâlnim cu situații în care este necesar să ne gestionăm și prioritizăm timpul atât la locul de muncă, cât și în rolurile din viața de zi cu zi – de părinte, partener, fiu/fiică, prieten și așa mai departe. Aceste roluri multiple își dispută în permanență ierarhia în viața noastră necesitând a fi prioritizate. Steven Covey în cartea „Managementul Timpului sau Cum Ne Stabilim Prioritățile” recomandă, pentru un management al timpului eficient, stabilirea unei viziuni asupra propriei vieți și prioritizarea lucrurilor importante, care ne dau sens.

”A învăța” își schimbă înțelesul odată cu nivelul nostru de maturitate - Raluca LEFTICARIU

.

[Însemnări despre viață și învățare] 

Raluca LEFTICARIU ne-a scris de la 10.000 de kilometri distanță, mai exact din Bali, acolo unde a ales să se stabilească în urmă cu jumătate de an. Deși e departe de țară, lucrează remote pentru o companie IT din Cluj. Mutarea în Bali a fost visul ei și a reușit, cu curaj, să și-l împlinească.

 

1. Cum ai descrie altora cu ce te ocupi și care e pe scurt povestea alegerii profesiei pe care o practici în prezent?

Raluca Lefticariu1

Raluca LEFTICARIU: Profesia mea este avocatura. Alegerea ei, de fapt, alegerea facultății, am făcut-o ca mulți absolvenți de liceu, fără să am o reprezentare a ceea ce înseamnă în realitate facultatea respectivă și opțiunile profesionale ulterioare. De aceea, povestea pe care aș vrea să o împărtășesc nu este despre cum mi-am ales profesia, ci despre cum am reinventat-o și adaptat-o ca să devină o profesie pe care o practic cu plăcere. O să încerc să sintetizez în câteva rânduri experiențele care m-au format în cei aproximativ opt ani în care am profesat în domeniul juridic. Cred că am făcut două alegeri inspirate care au determinat pozitiv traiectoria mea profesională, în așa fel încât azi practic avocatura într-un stil care mi se potrivește, în care dau randament și muncesc cu plăcere.

„De multe ori ai nevoie de cineva care să te susțină să înveți și să nu renunți” - Codrin ROMAN

.

[Însemnări despre viață și învățare] 

Născut pe 21 ianuarie 1970 în Târgu Mureș, dintr-o mamă din Prahova și un tată din Harghita, Codrin ROMAN și-a petrecut copilăria călătorind prin țară și acumulând informații prețioase pentru viitor. Este căsătorit cu o olteancă, născută în creierul Munților Mehedinți și crescută cu peșterile în spatele casei. A făcut liceul în Cluj unde a descoperit că îl atrage tehnica hidroenergetică, deși pasiunea supremă era natura. În prezent lucrează ca maistru principal specialist la SSH Hidroserv (Hidroelectrica), în specialitatea Protecție Electrică. Chiar dacă profesia lui de bază este hidroenergetica, speologia este ”cireașa de pe tort”. Din 2005 lucrează ca salvamontist voluntar și, pe lângă acțiunile de salvare la care a participat, a reușit să facă o bază de salvare pe malul Lacului Tarnița unde turiștii pot să apeleze în caz de probleme.

 

1. Cum ai descrie altora cu ce te ocupi și care e pe scurt povestea alegerii profesiei pe care o practici în prezent?

Codrin Roman 3

Codrin ROMAN: Sunt hidroenergetician, speolog, salvamontist. Deși profesia de baza este hidroenergetica, am îmbinat foarte bine speologia și salvarea pe munte. Meseria mea în domeniul hidroenergetic mi-a dat șansa să văd, dincolo de instalațiile electrice, multe aspecte naturale (apa, alunecări de teren, fenomene meteorologice) și artificiale (baraje, galerii de aducțiune cu apă). Șansa de a-mi face meseria de bază la un nivel înalt a fost pentru ca am cunoscut natura cu toate fenomenele ei, produse natural sau artificial. 

„A învăța înseamnă satisfacerea curiozității” - GABRIEL JUNCU

.

[Însemnări despre viață și învățare] 

În această lună, mini-interviul despre învățare ne este oferit de către Gabriel JUNCU. Gabriel a urmat Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, iar de profesie este Inginer IT. Se ocupă de administrarea sistemelor informatice din mari datacentere globale și scrie soft. Este pasionat de tot ce înseamnă gadget-uri și ”se joacă” cu ele până le înțelege și le învață.

Vă invităm să îi urmăriți povestea despre cum a ajuns o pasiune din copilărie să îi fie meseria din ziua de astăzi, dar și părerile proprii despre Învățare.

 

1. Cum ai descrie altora cu ce te ocupi și care e pe scurt povestea alegerii profesiei pe care o practici în prezent?

Gabriel JUNCU

Gabriel JUNCU: În prezent administrez sisteme informatice din mari datacentere globale, scriu programe de calculator și mă joc cu IoT (Internet of Things). Tatăl meu mi-a insuflat curiozitatea și pasiunea pentru electronică în școala primară, iar în liceu am continuat această pasiune împreună cu un grup de colegi. În primii ani de facultate s-a făcut trecerea aproape firească de la tehnologia analogică la cea digitală. Tot tatăl meu este cel care mi-a călăuzit și facilitat această trecere, prin exemplul propriu.

„Niciodată nu termini de învăţat.” - Ivona BOITAN

.

[Însemnări despre viață și învățare] 

Continuăm seria mini-interviurilor despre învățare cu câteva împărtășiri din experiența Ivonei BOITAN. Născută pe 4 ianuarie 1969, Ivona a urmat Facultatea de Regie Teatru din cadrul ATF București. În 1996 a semnat regia spectacolului Viața Conjugală de Max Aub la Teatrul Național Târgu-Mureș, după care s-a desparțit de teatru. De mai bine de zece ani lucrează ca și copywriter în publicitate și televiziune. A lucrat ca scenarist la prima ediție a Big Brother, a inițiat rubrica Top Rușinică, pe care a și scris-o în primul sezon. În prezent este scenarist la emisiunea Happy Hour de la Pro TV. A debutat cu romanul Cu sânge rece și albastru, apărut la Editura Tritonic în august 2008. Al doilea roman al său Hoții de timp a fost editat de CrimeScene Publishing în aprilie 2010.

1. Cum ai descrie altora cu ce te ocupi și care e pe scurt povestea alegerii profesiei pe care o practici în prezent?

2 Ivona Boitan 2

Ivona BOITAN: Sunt scriitor şi regizor. Am fost copywriter, am scris texte pentru reclame şi promo-uri, am fost scenarist de televiziune. Practic, toată viaţa mea s-a învârtit în jurul scrisului. Nu a fost ceva ce mi-am propus. De mică am vrut şi am știut că am să fac teatru. Am urât facultatea de teatru, secţia regie, dar constrânsă de oarece întâmplări de viaţă neprevăzute, aşa cum sunt marea parte a întâmplărilor de viaţă, am fost nevoită să renunţ la teatru şi să fac televiziune. În televiziune e muncă de echipă; fiecare ştie exact cât să se întindă, cât îl ţine plapuma. În teatru e mai degrabă o sinergie a personalităţilor şi a egourilor, decât muncă de echipă. În televiziune, mai ales că am lucrat în regie live - în direct, totul era contra cronometru. În teatru timpul se dilată, se comprimă, e un soi de elastic în mâna ta, şi tot ceea ce contează în final e rezutatul: să ajungi la public.

Customer Care: „La celălalt capăt al liniei”

.

de Cosmina CÂMPEAN, trainer ATU Consulting

„Dă-mi o sută până mâine” -
sau cum promisiunile de plată ale clienților
seamănă cu promisiunile din studenție

Imagine articol CC Cosmina CMPEAN

Nu știu alții cum sunt, dar eu, când aud Customer Care, aud discuțiile cu operatorii companiilor de telefonie mobilă, care fac ce fac, dar au grija clientului: au grijă să ne spună pe nume de x ori, au grijă să ne amintească cum se vorbește clar, cursiv, literar, au grijă să ne amintească bunele maniere la telefon, au grijă... de client. Adică de noi.

Vă invităm cu drag să vă abonați la Newsletterul nostru! Cel mult de două ori pe lună vă vom trimite articole, resurse și informații utile pentru dezvoltarea personală și profesională.
Please wait

Copyright © 2013 - 2015 ATU Consulting